İLKOKUL

İLKOKUL

Geleceğin nesilleri ilkokuldan itibaren yetişmeye başlıyor! Yükseliş Koleji bu gerçeğin bilinciyle öğrencileri “Geleceğin Öğrenen Profili” olarak yetiştirebilmek ve her birinin birer dünya insanı olması için eğitim ve öğretim faaliyetlerini akıl oyunları, yaratıcı yazı atölyesi, drama, stem atölyeleri, yükseliş şefkat eli, masal gecesi ve okul gezileriyle destekliyor. Antalya Yükseliş Kampüsü’nde ilkokul olarak sorgulayan, yeni fikirler ortaya koyan ve bu fikirleri sunan bireyler yetiştiriyoruz.

Geleceğin nesilleri ilkokuldan itibaren yetişmeye başlıyor!


Yükseliş Koleji bu gerçeğin bilinciyle öğrencileri ” Geleceğin Öğrenen Profili” olarak yetiştirebilmek ve her birinin birer dünya insanı olması için eğitim ve öğretim faaliyetlerini akıl oyunları, yaratıcı yazı atölyesi, drama, stem atölyeleri, masal gecesi ve okul gezileri ile destekliyor. Yükseliş Kolejleri İlkokul olarak sorgulayan, yeni fikirler ortaya koyan ve bu fikirleri sunan bireyler yetiştiriyoruz.

Öğrencilerimiz okul derslerini bitirdikten sonra, kontrollü ödev saatin de ödevlerinin bir kısmını öğretmen eşliğinde sorumluluk bilinci kazanarak yapıyorlar. Böylece evde aileleriyle birlikte daha fazla kaliteli zaman geçirmenin mutluluğunu yaşamaktadırlar

İlkokul – İngilizce
Okulumuzda İlkokul öğrencilerimiz haftalık aldıkları İngilizce dersleri sayesinde kendilerini rahat bir şekilde ifade ederler.
İngilizce derslerimiz “Skills ve Main Course” olarak ikiye ayrılır. Skills derslerinde ‘speaking (konuşmaya becerisine)’ yönelik etkinliklerle ‘Main Course’ dersini destekler nitelikte ders işlenir.
Okulumuzda öğrencilerimizin bir yıllık gelişimini ölçmek amacıyla Yükseliş Kolejine özgü ‘English Portfolio (İngilizce Portfolyo)’ uygulanmaktadır. Uygulamamız 3 beceriyi kapsar : OKUMA – DİNLEME – KONUŞMA

İngilizce Eğitimi

Gelişen ve büyüyen dünyamızda İngilizce eğitimi artık zorunlu hale gelmiştir. Yabancı dil konusunda kendisini kanıtlayan her birey, hayata bir adım önde başlamaktadır. Yükseliş Kolejleri, yabancı dil eğitim sistemine oldukça iddialı bir giriş yapmaktadır.

Alanında uzman kendisini kanıtlamış eğitmenler ile eğitim vermeyi amaçlayan okulumuz, dünyada kabul gören Cambridge Yayınlarını tercih etmektedir. Öğrencilerimiz verilen eğitim ile belirli kelimeler ve ifadeler üzerinde yoğunlaştırılır, böylece çocukların bireysel gelişimlerini değerlendirmek için de olanak yaratılmış olur. Yine verilen eğitim ile çocuklarımızın bu kelimeleri anlama, algılama ve günlük hayatta kullanma becerilerini geliştirmelerine fırsat yaratılır.

Öğretmenler eşliğinde, çocukların şarkılar, oyunlar ve roleplay’ler ile bireysel öğrenimleri pekiştirilir. Ayrıca küçük projeler ve el işi etkinlikleri yapılarak, çocuklara, verilen talimatları dinlemek ve anlamak için ortam yaratılır.

Almanca Eğitimi

Yükseliş Koleji İlkokulu’nda 2. Sınıftan itibaren Almanca Eğitimi verilmektedir.

Yükseliş Kolejlerinde hedefimiz, öğrencilerimizin bilişsel gelişimlerini desteklemektir. Uzmanlara göre, bilişsel gelişim başkaları tarafından düzenlenen davranışlardan, bireyin kendi kendisine düzenlediği davranışlara doğru gelişir. Bu yüzden dışsal denetimi giderek azaltıp, çocuğun içsel denetimini beslemek ve kendi kendini düzenlemesini sağlamak gerekir. Bu şekilde topluma; öğrenme sorumluluğunu üstlenen, özelliklerini fark eden ve giderek özgürleşen bireyler kazandırabiliriz.
Onların sadece dünyayı değil kendilerini de keşfederek, çevreleriyle doğru şekilde bütünleşmelerini sağlayabiliriz.

Psikolojik Danışma ve Rehberlik Birimi; öğrencilerin sağlıklı bir ortam içinde kendilerini geliştirme ve gerçekleştirmelerini amaçlayan, konularında uzman Psikolojik Danışmanlarla yürütülen ve tüm eğitim programının bir parçası olarak hizmet sunmaktadır.

İlkokul; çocuğun ailesinden kısmen bağımsızlaştığı, kimlik kazanmaya çalıştığı, sosyal, kültürel, akademik birçok becerinin kazanıldığı bir dönemdir. Öğrenci için okulun ilk günlerinden başlayan zorluklar bu kazanımların oluşmasıyla zamanla yerini bireysel ve toplu halde eğitime, değerlere ve kazanımlara bırakacaktır. Bu zorlu süreçte Yükseliş Koleji İlkokul Rehberlik Birimi; benlik algısının yerleşmesi, öğrencinin henüz keşfedilmemiş becerilerini ortaya çıkartması, farklı bakış açılara saygı duymayı öğrenmesi, problem çözme becerilerinin desteklenmesi gibi konularda hizmet vererek öğrencinin duygusal, sosyal ve zihinsel gelişimine katı sunacak çalışmalar yürütmektedir.
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Birimimiz ile;
– Kaygı (Performans kaygısı, sınav kaygısı, yaygın kaygı… vb.)
– Fobiler (Okul fobisi, sosyal fobi… vb.)
– Davranış ve uyum problemleri
– Dikkat eksikliği
– Kişilik sorunları
– Benlik değeri
– Özgüven eksikliği
– Yetersizlik duyguları
– Sosyal beceri eksikliği
– Atılganlık sorunları
– Stresle başa çıkma
– Öfke kontrolü
gibi konularda hizmet verilmektedir.
Yükseliş Kolejleri olarak öğrencilerimizin ev yaşantısından okul yaşantısına, sosyal hayatından hedeflerine kadar her kademede onların yanında yer alıyoruz.

Yükseliş Kolejlerinde öğrenme sürecinin ve öğrenci başarısının güvenilir yöntemlerle ölçülmesi ve değerlendirilmesi en başta eğitimin kalitesini ve verimliliğini artırma açısından oldukça önemlidir.

Bunun için;

1-3. Sınıflarda, öğrencilerin tüm derslerin konularının ne kadar öğrendiğini belirlemek üzere değerlendirme çalışmaları yapılır. Söz konusu çalışmaların sonuçlarına istinaden gerekli görülen tekrarlar yapılır ve veliler ile paylaşılır.

4.Sınıflarda öğrenciler, bir yarıyıl boyunca her dersten iki klasik sınav olurlar.

4.Sınıf öğrencileri, her ders için, derse katılım, görev ve sorumluluklarını yerine getirme, düzenli ders çalışma gibi kriterlerin süreç bazında değerlendirilmesi çerçevesinde ders içi performans notu alırlar.

Okulumuzda deneme sınavları 4. Sınıf seviysinde uygulanmaktadır. Deneme sınavlarının amacı öğrencilerimizin edindikleri bilgiyi ölçmek ve öğrencilerimize geçmişe yönelik tekrar alışkanlığı kazandırmaktır. Sınav sonrasında Ölçme Değerlendirme Merkezi tarafından hazırlanan rapor ile öğrencilerimizi analizleri yapılarak gerekli görülen çalışmalar planlanmaktadır.

Bilişim Teknolojileri

Yükseliş Kolejlerinde öğrenciler; bilişim teknolojileri uygulamalarını kullanarak çalışma alanlarının verimliliklerini artırır; edindikleri bilgilerle hızla gelişen teknolojinin kullanıcısı ve uygulayıcısı haline gelerek, ileride girecekleri iş dünyasına değer katacak, üstün nitelikli bireyler olarak yetiştirilir.
Yükseliş Kolejlerinde öğrencilerin giriş, gelişme ve sonuç bölümü olan, istenen veriyi kısa zamanda aktarabilen; anlaşılır, takibi kolay, yaratıcı, dinamik ve yenilikçi projeler ve sunumlar hazırlama becerilerini geliştirmesi ve bu becerileri derslerine ve günlük hayatlarına entegre etmelerini sağlanmaktadır.

Görsel Sanatlar

Yükseliş Kolejlerinde görsel eğitim yoluyla öğrencilerimizin zihinsel, algısal yeteneklerini geliştirip onlarda estetik duyarlılık kazandırarak görsel değerler hakkında bilgilenmiş, duygu ve düşüncelerini görsel dil aracılığıyla ifade eden, yaratıcı düşünce yapısı kazanmış, sanat eseri okuyan ve anlayan, sanat sevgisi ve bilinci kazanmış öğrenciler yetiştirmek temel varlık sebebimizdir.

Müzik

Yükseliş Kolejlerinde müzik bölümü olarak, müzik yapma ve müzik kültürü konularında temel bilgilere sahip, müziksel algı ve bilgilenme yoluyla düşünen, üreten, söyleme, çalma ve yaratma becerileriyle kendini ifade edebilen, kendine güvenen, en az bir müzik aleti kullanan bireyler yetiştirmek hedeflerimizden birisidir.

Drama

Eğitimde Yaratıcı Drama Nedir?

Eğitimde yaratıcı drama, öğrencilerin sosyal, duygusal ve bilişsel becerilerini geliştirmeleri için kullanılan, canlandırma ve oyuna dayalı tekniklerdir.

Eğitimde yaratıcı drama, öğrencilerin yaparak yaşayarak ve keşfederek öğrenmesine imkan verir. Bu sayede öğrenme süreci daha eğlenceli olur. Okulu sevmeyen öğrenciler, yaratıcı drama ile derslere daha çok ilgi duymaya başlar.

Yaratıcı drama; kişinin sosyal becerilerini geliştirmesi, iletişimini kuvvetlendirmesi, bilişsel ve duygusal açıdan kendini geliştirmesi açısından önemlidir. Yaratıcı drama eğitimde ise öğrenme sürecinin daha kalıcı ve eğlenceli olmasını sağladığı için önem taşır.

Biz de Yükseliş Koleji olarak ana okulu ilkokul ve orta okulda çocuklarımıza yaratıcı drama eğitimi vermekteyiz. Yaratıcı Drama dersi atölyemizde çocuklar o haftanın kazanımı ile ilgili oyun oynar canlandırmalar yapar ve ne öğrediği ile ilgili paylaşımlarda bulunur.
Ayrıca Lise kademesinde de Yaratıcı drama yöntem olarak kullanılır ve Tiyatro eğitimi verilir. Sene sonunda bu yöntem ve eğitimler ile lise öğrencilerimiz sahne deneyimi yaşar.

Satranç

İnsanın görsel ve uzamsal sembolleri kullanarak düşünme becerisine satranç katkı sağlamaktadır. Satranç derslerimizi uzman antrenörlerimiz eşliğinde satranç sınıfımızda gerçekleştiriyoruz. Satranç ile aklında bir hareket dizisi canlandıran ve plan yapmayı öğrenen öğrencilerimiz, hamleleri görselleştirerek eşzamanlılık ve ardıllık becerilerini kuvvetlendiriyorlar. Bunların doğal bir sonucu olarak satranç bilen çocuklar daha iyi problem çözen, özgürce karar verebilen, yenildiğinde vazgeçmeyen, aynı zamanda centilmen bireyler olarak yetişiyor.
Yaş grubu ve sevilerine uygun olarak yapılan Satranç dersleri ile öğrencilerimize stratejik düşünme, plan kurma, karar alma, zamanı etkin kullanma gibi beceriler kazandırmayı amaçlıyoruz.

Beden Eğitimi

Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programı, koşullar dikkate alınarak belirlenen standartlar çerçevesinde öğrencilerin gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazanması ve yaşam boyu kullanacakları temel becerilerin gelişmesini sağlamayı amaçlanmıştır. Ders içeriklerimizde futbol, basketbol, voleybol, yüzme, jimnastik gibi bireysel ve takım sporlarından oluşan branşlar yer alır.
Oyunlarla öğrenmenin temel alındığı bir derstir.
• Öğrencilerin gelişimleri bütünlük içerisinde ele alınmaktadır.
• Öğrencilerin aktif olduğu öğrenme ortamıdır.
• Beden Eğitimi ve Oyun dersleri çoğunlukla süreç odaklıdır, esneklik söz konusudur.
• Öğrenmenin gerçekleştiği ortamlarda, bireysel, eşli ve ekip çalışmaları yapılmaktadır.

Jimnastik

Jimnastik; kız ve erkek çocukları için tüm spor branşlarının temelini oluşturan bir disiplindir. Spor ve sanat branşlarında önemli bir destek sağlayan jimnastik eğitimindeki temel hedefler; sağlıklı bir duruş, güç, denge, çabukluk, esneklik, el-göz-kas koordinasyonu, estetik, disiplin ve kontrol becerisini bilinçli bir şekilde kazandırmaktır.

Temel Jimnastik derslerinde 5-8 yaş arası öğrenciler haftada bir gün birer saat eğitim alırlar. Hareket etmenin en eğlenceli şekillerinden biri olan jimnastik branşı; sporcu disiplini kazanarak sosyalleşen, özgüvenli ve bilinçli bireyler yetişmesine katkı sağlar. Yükseliş koleji olarak beden eğitimi dersinin yanı sıra haftada bir gün ve birer saat olarak jimnastik eğitimi vermekteyiz birinci sınıflara ders diğer sınıflarda ise kulüp dersleri olarak derslerimizi işlemekteyiz

ARKADAŞIM OYUN-MY FRIEND GAME

Kuruculuğunu Nalan OBUZ’un yaptığı eTwinning projesi, okulumuz İngilizce Öğretmeni Tolga ŞENTÜRK ile birlikte yürütülmüştür.
Proje süresi içerisinde tamalanmış ve ulusal ajans tarafında kalite etiketi ile ödüllendirilmiştir.

“Arkadaşım Oyun 2.0 – My Friend Game2.0” adı altında bir önceki projenin devamı olarak başlatılmıştır. Sınıf Öğretmeni Nalan OBUZ ve İngilizce Öğretmeni Tolga ŞENTÜRK ile yürütülmüştür. Bu proje de süresi içerisinde tamamlanmış ve ulusal ajans tarafında kalite etiketi ile ödüllendirilmiştir.

Yükseliş Kolejlerinde milli bayramlarımız başta olmak üzere önemli gün ve haftalar öğrencilerde farkındalık uyandıracak şekilde tören ya da etkinliklerle kutlanır. Günün anlamı ile ilgili öğrencilerimizin hem bilgilenmeleri sağlanırken hem de aldıkları görevler ile özgüven gelişimleri desteklenir.

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ

  Milli Eğitim Bakanı Sayın Yusuf TEKİN tarafından 1 Kasım 2023 tarihinde tanıtımı yapılan “Dilimizin Zenginlikleri Projesi” İlkokul birimimizde  Yürütme Komisyonu oluşturularak uygulanmaya başlanmıştır.

Yürütme Komisyonu

Okul Müdürü : Asiye ÖZGÜN  

Komisyon Başkanı : Ayşegül KAÇAR DOLMUŞ

Görevli Öğretmenler : Nalan OBUZ – Nurhayat ERKOL

1.Sınıf Öğrencisi : Sancar KAYA

2.Sınıf Öğrencisi : Atlas ERGÜN

3.Sınıf Öğrencisi : Yaman ÖZENÇ

4.Sınıf Öğrencisi : Zeynep BEŞPARMAK

“Dilimizin Zenginlikleri Projesi” Yürütme Komisyonu tarafından sınıf öğretmenlerimize Projenin amacı ve eylem planı hakkında bilgilendirme toplantısı yapıldı.

Toplantıda ayrıca Aralık ayı faaliyetlerinden biri olan   “Çocuk Şiirleri Okumaları”nın  nasıl yapılacağı ve faaliyet adımları anlatıldı.

 Bu faaliyet kapsamında sınıflarda İstiklal Marşı’nın ilk iki kıtasının okunup bilinmeyen kelimeleri ile çalışma yapılacağı ve sonucunda da bu kelimelerden seçilen üç kelime ile bir cümle kurulması gerektiği anlatıldı. Kurulan cümle daha sonra afiş olarak resmedilip sınıf birincileri seçilecek. Bu birincilerden de okul birincisi seçilerek ilçeye gönderileceği duyurusu yapıldı.

“Anahtar Kelimelerle Hikaye Anlatma Yarışması”

“Dilimizin Zenginlikleri Projesi” eylem planında yer alan  “Anahtar Kelimelerle Hikaye Anlatma Yarışması” 1. Aşaması sınıflarda sınıf öğretmenleri tarafından uygulandı. Uygulama sonrası seçilen öğrenciler bir sınıfta toplanarak , komisyonunbelirlediği anahtar kelimelerle hikaye yazma etkinliği gerçekleştirildi.  

“Anahtar Kelimelerle Hikaye Anlatma Yarışması” sonucunda dereceye giren öğrencilerimizin ödülleri , kurucumuz Ali ÖZENÇ ve İlkokul Müdürümüz Asiye Gülsen ÖZGÜN tarafından verildi.

Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında İlkokul 3. ve 4. sınıflarımız Ocak ayı boyunca “Anlamını Bul, Dede Korkut Hikâyeleri’nden Hareketle Yeni Bir Hikâye Yazma” gibi etkinlikler yaptılar. Dede Korkut Hikayeleri’ni çok seven öğrencilerimiz, okudukları hikâyelerdeki güzel sözleri, atasözü ve deyimleri derledi ve çalışmalarını panoda sergilediler.

“Dede Korkut Hikâyeleri’nden Hareketle Yeni Bir Hikâye Yazma “ yarışması düzenlendi. Yarışma sonucunda 4/A sınıf öğrencisi Göktürk TÜRKALP’in yazdığı hikaye birinci seçildi.

Dilimizin Zenginlikleri Projesi’nin Nisan ayı etkinliklerinden biri olan video yarışması için öğrencilerimiz hazırladıkları duvar yazısı önünde Ahmet Kutsi Tecer’in 29 Ekim şiirini seslendirdi.